Information om brug af cookies

Information om brug af cookies

Cookies er nødvendige for at benytte websitet. Vi anvender cookies til at lagre information om hvordan du anvender vores hjemmeside. Vi anvender desuden cookies til statistik og optimering af sitets indhold og funktioner.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.

Læs mere om brug af cookies

Information om brug af cookies

Cookies er nødvendige for at benytte websitet. Læs mere om brug af cookies.

Assistance

Flyskræk

Først og fremmest skal du vide, at Thomas Cook Airlines Scandinavia selvfølgelig følger alle gældende sikkerhedskrav meget nøje. Hvis det kan berolige dig eller en medrejsende med flyskræk at tale med vores sikkerhedsafdeling, er du velkommen til at kontakte os inden afrejsen på telefon 32 47 76 72. Du kan ringe på hverdage mellem kl. 10-15.   

Lider du af flyskræk, anbefaler vi desuden, at du informerer kabinepersonalet, når du går om bord. De er alle trænet i at hjælpe passagerer med flyskræk. Medbring også gerne en bog, et spil eller andet, der kan aflede opmærksomheden.

Transportsyge

På alle flyvninger medbringes medicin mod transportsyge. Kontakt vores kabinepersonale, hvis du får behov for hjælp. Hvis du lider af transportsyge, bør du tage medicinen allerede før, du går om bord, da der kan gå et stykke tid, før den virker. 

Bevægelseshæmmet

I flysprog er en bevægelseshæmmet en person, der ikke hurtigt kan komme til en nødudgang uden hjælp.Til den gruppe passagerer tilbyder vi forskellige former for assistance.

Det er vigtigt, at du allerede ved bestilling af rejsen oplyser rejsebureauet, hvis du er bevægelseshæmmet og har brug for særlig behandling. Så sørger bureauet for, at vi får besked.

Vi arbejder med tre kategorier:

  • Passageren kan kun gå korte distancer
  • Passageren kan ikke gå på trapper
  • Passageren kan ikke gå

Falder du inden for en af disse grupper, får du automatisk assistance med en kørestol i lufthavnen. For at sikre, at du eller din medrejsende, der er bevægelseshæmmet, kan komme om bord inden de øvrige passagerer, bedes du/I være fremme ved gaten i god tid. Og senest en time inden afgang.

Er der tale om en passager, som ikke kan gå, er der mulighed for, at en hjælper kan følge med på rejsen. Det specialuddannede lufthavnspersonale hjælper passageren om bord på flyet. Meddel venligst ved check-in, hvilke behov der er for assistance.

Sikkerhedsreglerne afgør, hvilken plads den bevægelseshæmmede får om bord. Det er ikke tilladt at sidde ved nødudgangene. Du kan få mere information ved at se på vores flyoversigter.

Elektrisk kørestol

På grund af vægten og den begrænsede plads kan vi kun medbringe et begrænset antal elektriske kørestole. Ønsker du at medbringe en sådan, skal dit rejsebureau på forhånd informere os og oplyse om type, vægt og størrelse. Kørestolen skal være udrustet med et tørcelle- eller gelébatteri. Desuden skal batteriet være grundigt fastgjort til stolen og koblet fra, og det skal være isoleret for at forhindre kortslutning.

Kørestol

Ønsker du at medbringe din egen kørestol, skal den gennem check-in. Der er mulighed for at låne en kørestol i lufthavnen. I nogle tilfælde er det muligt at benytte egen kørestol helt frem til gaten. Har du spørgsmål, bedes du kontakte din afrejselufthavn.

Medicinsk udstyr

Har du behov for at medbringe f.eks. respirator eller andet medicinsk udstyr, skal vi godkende det, inden du rejser. Det er derfor vigtigt, at du udfylder denne formular straks efter din bestilling af rejsen og mailer den til seating@thomascook.dk

Du modtager kort efter en bekræftelse på, at du kan medbringe dit udstyr.